miercuri, 13 decembrie 2017

3 cuvinte

Care sunt primele 3 cuvinte care-ţi vin în cap, atunci când se apropie Crăciunul? Primele 3 gânduri?

La mine - poate părea ieșit din așteptări, însă primul este scut.
Vreau să mă fac scut împotriva presiunii mediatice, dar resimțită la tot pasul, de a petrece toți, în același timp, de a mânca şi a bea ca la un concurs. Toți aceleași mâncăruri, aceleași rețete, aceleași băuturi, aceeași muzică. Sau aproape!. Prefer spiritul tradiției şi prefer să aleg singur când, unde, cum şi în ce fel o voi face, pentru că socotesc această sărbătoare o chestiune de intimitate cu mine însumi, nu o desfășurare pe care să o împart cu toată lumea, căreia îi opun acest scut.

Al doilea cuvânt este lacrimă.
Pentru că această sărbătoare mă copleșește într-atât, declanşându-mi emoții puternice ce mă fac să plâng. Când plâng, eliberez din prea plinul sufletului, iar lacrimile semnifică gândurile mele, ce se limpezesc cu această ocazie. Trăirile interioare se desfac şi se înșiră într-o carte pe care o țin cu atenție în mâini. Lacrimă cu lacrimă, mă înalț, iar fiecare plâns este o descătușare.

Al treilea cuvânt este culoarea alb
Pentru sufletul meu, Crăciunul este la confluența dintre sfârșitul unei etape şi începutul alteia, iar culoarea alb însemnă acel început. Alb înseamnă puritate şi forță deopotrivă, iar eu așez în fiecare nou început speranța albă şi strălucitoare, visurile mai zglobii ca niciodată, lumina care vine din credință.


Crăciun frumos tuturor!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu